lørdag 9. juli 2011

Kan vi håpe på en jevn og spennende kamp ?

Klokka 1800 spiller Rosenborg mot Strømsgodset. Dette er en kamp som ble utsatt i den 11. serierunden. Begge lag bør vinne for å kunne henge med i medaljekampen, Rosenborg kan komme opp på 6. plass med seier, mens Strømsgodset vil gå forbi Brann og overta 3. plassen hvis de klarer 3p. på Lerkendal. Både Rosenborg og Strømsgodset har 2 hengekamper før dagens kamp, og kan med fullt utbytte på disse 2 kampene komme helt opp i gullkampen.

Begge lag mangler folk. Hos Rosenborg mangler Prica og sannsynligvis både Åsen, Høiland og Fredheim Holm.
Strømsgodset mangler Vilsvik og kanskje også Andersen og Sankoh.

Rosenborg virker å være litt "på gang", men det er jo et spørsmål om hvem som skal score målene når Prica er borte.

Strømsgodset er blitt bedre på bortebane enn i 2010, og Ronny Deila er "forsiktig optimist" før kampen.

Jeg tror det blir tøft press mot Strømsgodset fra start, men at kampen kan bli jevn hvis Rosenborg ikke scorer på den første halve omgangen. Strømsgodset har også vist høy moral med sene scoringer i det siste, så denne kampen KAN bli spennende helt til siste spark på ballen.

Og så blir det spennende å se hvor tøff dommer Hagen tør å være på Lerkendal. Rosenborgs backer har fått lov til å bruke armene som de vil hele sesongen, uten at det er dømt et eneste straffespark for utstrakt holding i feltet. Jeg tror dessverre ikke Strømsgodset heller får straffe på Lerkendal, men jeg håper jeg tar feil.

Det blir dommer Hagens jobb å motbevise mine teorier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar