fredag 17. juni 2011

Vi kommer til å savne Høgli !

Så er det bare formaliteter som gjenstår før Tom Høgli er klar for Club Brugge. Jeg vil tro at den medisinske testen går bra, og jeg håper den personlige kontrakten blir så bra at det vises på Toms konto.
I følge VGNett skal Tom spille de neste kampene for TIL, jeg håper virkelig han kan spille mot Rosenborg i morgen og vise hvorfor han er ettertraktet.
Selvsagt kommer vi til å savne Tom Høgli. Han har vært den perfekte backen og tydeligvis en rolig og reflektert mann. Det blir ikke lett å erstatte en back som spiser Ronaldoer til frokost, en back som ikke er blitt passert i 2011.
Jeg vet ikke hvordan Per Høgmo har tenkt seg forsvaret uten Høgli,enten må Ciss spille høyreback eller så går Ciss inn som midtstopper og Björk ut på backen. Ciss er uansett en så god spiller at TIL ikke blir nevneverdig svekket før det kommer karantener og/eller skader.
Kampen mot Rosenborg er viktig, så der trengs Høgli for å stoppe Trond Olsen eller Morten Moldskred. Jeg antar rolige Høgli ikke har latt dette gå til hodet på seg slik at han kan spille like godt som han alltid gjør.
Og selvsagt blir det viktig at Tom får spilletid i Brugge, fordi vi trenger en stabil back på landslaget også, det har vist seg at Espen Ruud ikke holder mål som erstatter.
Uansett - jeg vil herved ønske Tom Høgli lykke til med den nye tilværelsen i Belgia. Han er helt sikkert velkommen tilbake til Tromsø etter at utenlandseventyret er fullført !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar