tirsdag 21. juni 2011

Så blir det slutt på Tippeliga på TV2

Jeg kan ikke si at jeg gråter høylytt etter at jeg fikk høre at jeg slipper å se Tippeliga-kampene på TV2. Maken til makkverk av dekning skal man nemlig lete lenge etter.
Her betaler vi i dyre dommer men får IKKE se favorittlagene våre fordi TV2 prioriterer å sende bunnlaget Rosenborg (tidligere i sesongen). Og vi er nødt til å høre på at Mini og Nannskog rakker ned på TIL.
For min del har jeg tilgang på C+ og jeg tror dekningen kan bli bedre der, de kan iallefall ikke bli MINDRE SERIØSE enn TV2.
For oss supportere er det viktig å få se kampene på en kanal med integriteten i orden, og der har TV2 en lang vei å gå. Ikke engang Davyen klarer å holde seg upartisk, i det ene øyeblikket skjeller han ut alt og alle i Idrettsveien i Bergen, i det neste øyeblikket hyller han Brann hvis de klarer poeng mot et bunnlag.
Hele tippeligastudioet i TV2 burde snarest gå et journalistkurs med hovedvekt på "Vær varsom-plakaten" !
Da er dekningen fra England mye bedre, de går mer i dybden foran hver kamp og ekspertene i studio vet iallefall hva de snakker om.
En annen sak er at opplegget med at kampene skal gå på både MAX, TV2, TV2ZEBRA og alle TV2's sportskanaler er suspekt. TV2 kunne utmerket godt sendt alle kampene hvis de ville, eller de kunne evt. la MAX få sende en kamp. TV2 har hos meg muligheten til å sende i 10 - TI kanaler, likevel var det altså en Tromsø-kamp jeg ikke fikk sett. Men hundrevis av kroner i måneden forlanger de....
Jeg antar jeg kan spare 12-15 hundringser i året når C+ skal begynne å sende, men det er vel TV2 frekk nok til å ta tilbake ved å legge på prisen på Premier League-kanalene.
Og i denne diskusjonen synes jeg selvsagt synd på dem som IKKE får muligheten til å se kampene på TV. Selv må jeg se de fleste kampene på TV fordi jeg bor 170 mil fra Alfheim, men andre som bor 170 mil hjemmefra og ikke har tilgang på C+ mister altså muligheten til å se sine favorittlag. Og vi som bor så langt unna kan ikke bare stikke bort på stadion heller.
Jeg synes uansett vi skal gi Canal+ en sjanse, for det kan neppe bli verre enn det er nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar