torsdag 23. juni 2011

ALTA LYKTES MED DRILLOFOTBALL

Jeg kan ikke si at skuffelsen helt har sluppet taket enda, men jeg har tenkt igjennom elendigheta jeg så på nett-TV'n til NRK igår.
ALTA spilte 4-5-1 med lav presshøyde (ble selvsagt presset til å ha lav presshøyde), og i andre omgang minte ALTAS formasjon om 9-1-0. Sånn kommer trolig også STABÆK til å spille på søndag, og hvis TIL spiller som igår kan de risikere en ny katastrofe mot STABÆK.
Jeg synes TIL var påfallende dårlig på offensive dødballer, og kvaliteten på dødballene må heves mange hakk mot STABÆK.
Innsatsen var også langt unna det vi vanligvis ser, virket nesten som TIL hadde regnet med "a walk in the park" mot ALTA. Dette holder selvsagt ikke i Tippeligaen, og STABÆK er uthvilte siden de ikke hadde cup-kamp på onsdag. Men etter innsatsen til TIL å dømme tror jeg ikke laget var helt utslitte etter kampen, det virket som de bare tok kampen som en treningsøkt.
Jeg regner med at Høgmo og Christensen fokuserer på dødballer, avslutninger og innsatsen frem mot kampen mot STABÆK. Dette er Tom Høglis siste kamp, og jeg håper han får en god vinner-følelse med seg på flyttelasset til Brugge. STABÆK har livsfarlige folk i Farnerud og Gunnarson, disse må stoppes før de får skutt.
Banens beste i går var ALTAs midtstopper fra Alexandar Vasilev, kanskje burde TIL prøve å få kjøpt han, jeg tror han kan spille midstopper på Tippeliganivå uten å gjøre seg bort! Eventuellt spille høyreback på TIL, han virket som han har offensive kvaliteter også....
Nå er det selvsagt på sin plass å ønske ALTA lykke til videre i cupen. Uansett utfall i morgendagens kvartfinaletrekning får de vanskelig motstand fra et Tippeligalag. Men undere har skjedd før så jeg håper for ALTAs del at de iallefall får en god opplevelse. Det at laget har nådd kvartfinalen er uansett en stor prestasjon, og det gir selvsagt ekstra penger i kassa også.
LYKKE TIL VIDERE I CUPEN, ALTA !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar