onsdag 29. juni 2011

...og Rosenborg får særbehandling igjen

Onsdag og torsdag spilles 5 av de 8 kampene i den 9. Tippeligarunden dvs. streikerunden.
Det er forskjellige grunner til at de 3 siste kampene ikke spilles denne uka, og jeg synes det er påfallende at Rosenborg med en meget tynn begrunnelse slipper å spille.

AALESUND mot TROMSØ MÅ selvsagt utsettes fordi begge lagene skal spille Europa-kvalik torsdag. Denne kampen har ikke fått ny dato. Denne nye datoen vil selvsagt avhenhe av resultatene til AALESUND og TROMSØ i kvaliken.

STABÆK mot STRØMSGODSET MÅ selvsagt også utsettes, fordi STABÆK IKKE har noen hjemmebane å spille på denne uka. Telenor Arena er utleid til konserter. Et alternativ for denne kampen kunne muligens være å snu den slik at STRØMSGODSET spilte hjemme denne gangen og at STABÆK fikk hjemmekamp i 24.runde 25. september. Dette ville selvsagt ikke medføre noen problemer for noen av lagene fordi det bare er snakk om en busstur på 25 minutter uansett. Men det forutsetter selvsagt at Telenor Arena er ledig 25. september.

Det som er ubegripelig er at ROSENBORG fikk utsatt sin kamp mot SOGNDAL ! Begrunnelsen er at ROSENBORG skal spille en "kontraktfestet treningskamp"
Er det noen som i fullt alvor tror at noen andre lag enn ROSENBORG (kanskje med unntak av VÅLERENGA) som hadde fått tillatelse av NFF til å spille treningskamp når de andre lagene spiller Tippeligarunde (bortsett fra de 2 kampene som må avlyses med "gyldig grunn") ?
Jeg tviler iallefall sterkt på det, og jeg ser dette som nok et eksempel på særbehandling av ROSENBORG, og jeg skulle ønske Kjetil Rekdal ville uttale seg til pressen av denne saken....
Det er for øvrig min mening at tabellen skal være så jevn som mulig med hensyn til antall spilte kamper. Dette fordi det er lettere for dem som ikke er "fotball-autister" å følge med, og fordi jeg mener det er bedre for spenningen.
Men det var jo ROSENBORG som ville ha fri da....

Onsdag spiller FREDRIKSTAD mot HAUGESUND. Begge lag har 17 poeng på 13 kamper. Jeg er glad jeg ikke skal tippe på denne kampen, men FRDERIKSTAD er vel knappe favoritter pga. hjemmebane.

Anthony Ujah spiller sannsynligvis sin siste kamp for LILLESTRØM mot START. Her er det vel ingen tvil om at LILLESTRØM er klare favoritter mot et START-lag som virker å være i fritt fall.

VÅLERENGA mot MOLDE er vel også en vrien kamp for tipperne. MOLDE tapte sist og har også fått skader på trening, jeg tror på VÅLERENGA-seier i denne kampen.

Torsdag spiller BRANN fulle av selvtillit mot ODD som slo MOLDE sist. Hvis BRANN tetter bedre igjen bakover enn de gjorde mot SARPSBORG bør det være gode muligheter for hjemmeseier.

VIKING klarte 0-0 mot ROSENBORG sist, og mot et SARPSBORG som har noe av det mest naive forsvarsspillet jeg har sett bør det være mulig å score et par mål. Jeg tipper at alle poengene blir igjen i Stavanger.

Det blir iallefall kamper denne uka med litt spenning, og de som har TV2SPORT får se 3 av 5 kamper på direkten. Mine valg blir LILLESTRØM - START og VÅLERENGA - MOLDE onsdag og BRANN - ODD torsdag. Med en liten odds på bordet hver av dagene...

1 kommentar:

  1. Enkelte nordmenn ønsker å ha norske lag med i europacupene. Ja, noen vil til og med påstå at alle norske lag tjener på at andre norske lag gjør det bra der ute i Europa.

    Så, når et norsk lag prøver å forberede seg best mulig til å møte øst-europeiske fotballag i europacupkvalifisering ved å arrangere en treningskamp mot et øst-europeisk fotballag, så synes du det er et bedre alternativ at denne kampen avlyses og at det norske laget spiller mot Sogndal istedenfor.

    Gratulerer med en ræva blogg!

    SvarSlett